Om skolen

Som Landsbyordning har vi et stærkt fællesskab i det daglige. Flere gange om året har vi arrangementer, som alle deltager i. Det stærke fællesskab afspejler sig f.eks. i vores store fokus på overgange fra dagpleje og vuggestue til børnehave og videre op i skolen. Det er vigtigt for os, at alle føler sig trygge og bliver introduceret langsomt til det nye.

Medarbejderne i hele Landsbyordningen kender hinanden og kan derfor arbejde godt sammen om, at skabe de bedst mulige rammer for en tryg hverdag for alle børn og elever i Landsbyordningen.

Hjerm Landsbyordning er en fælles enhed, som består af fem dagplejere, et dagtilbud med både vuggestue og børnehave og en skole til og med 6. klassetrin. De fleste elever fortsætter efterfølgende på Limfjordsskolen, som er naturlig overbygningsskole til eleverne fra Hjerm skoledistrikt fra 7. klasse til 9. klasse.

Hjerm Landsbyordning startede i august 2017 på baggrund af et ønske fra bestyrelserne i de to eksisterende institutioner Hjerm Skole og Hjerm Dagtilbud. Først var Landsbyordningen en treårig forsøgsordning, men er nu permanent.

Værdigrundlaget i Hjerm Landsbyordning

I Landsbyordningen mener vi det, når vi skriver, at vi vil være

-et trygt sted at være, -et godt sted at lære.

Hverdagen i Hjerm Landsbyordning tager derfor afsæt i værdierne

• Nysgerrighed
  • Fællesskab
  • Faglighed
  • Livsduelighed

Værdierne danner grundlag for samarbejdet mellem alle i Landsbyordningens. Vi vil altid arbejde for, at alle børn, forældre og medarbejdere føler sig trygge, accepterede og værdsat i Landsbyordningen.

Både børn og forældre skal opleve Landsbyordningen som et rart og fællesskabs fremmende sted at være, både i de enkelte grupper eller klasser og i Landsbyordningen som helhed. Vi mener, at det er sådan der skabes de bedst mulige rammer for børnenes trivsel og læring, hvilket for os er forudsætningen for at føre dagtilbuds-lovgivningen og folkeskolens formål sikkert ud i livet.

Alle skal opleve Landsbyordningen som rummelig med plads til alle. Det betyder, at vi respekterer hinanden og fællesskabet gennem anerkendelse, åbenhed og tillid, samt at alle udviser medansvar for hinandens trivsel og vores fællesskab.

Vi forventer, at alle medarbejdere, elever og forældre yder deres bedste for, at vi i fællesskab kan indfri målet om at skabe et trygt sted at være og et godt sted at lære for alle børn. Et sted, hvor børnene bliver udfordret og lærer på den bedst tænkelige måde, hvor tilgangen til læring er varieret og eksperimenterende og af høj faglig kvalitet.

Gennem fokus på nysgerrighed, fællesskab og faglighed vil vi fremme børnenes faglige og sociale kompetencer, samt bidrage til deres udvikling som kompetente, selvhjulpne, selvtænkende og dermed livsduelige individer, der kan begå sig i en teknologisk, demokratisk og foranderlig verden.

Frugt- og mælkeordningsbillede